Pressemeddelelse: To gange DM-guld til Restaurant Naes

To gange DM-guld til Restaurant Naes

Der er talent i køkkenet på Restaurant Naes, hvilket igen blev understreget, da Mathias Dyhr Rothmann for andet år i træk vandt titlen ’Årets Kokkeelev’. Naes anden elev, Jacob Jayson Nyborg, brillerede også til konkurrencen som assistent til vinderen af Årets Kok, Kristoffer Ringsing. Dommerne lagde ikke mindst vægt på, at vinderretterne havde stor smag.

Pressemeddelelse 19.marts, 2019

I 2018 vandt Restaurant Naes titlen ’Bedst på Sjælland’ uddelt af Den Danske Spiseguide, og ved Danmarksmesterskabet for kokke og kokkeelever, blev køkkenets høje niveau atter cementeret. Her var der ikke mindre end to guldmedaljer til Naes. Mathias Dyhr Rothmann, der blev årets kokkeelev, siger:

”Det er fantastisk at hente guld hjem til Naes for andet år i træk. Jeg har udviklet mig meget siden sidste år, og lært meget om mig selv og min mad. Mine kollegaer og ikke mindst min køkkenchef på Naes, Lui Jacobsen, har lært mig meget om vigtigheden af at smage retterne til, til perfektion. Vores træner Kristian Arlet har arbejdet hårdt på, at jeg og min makker Magnus, fra Kokkeriet, blev klar til konkurrencen.”

Netop smag udgør 50% af de point, der uddeles ved Danmarksmesterskaberne. Også Jacob Jayson Nyborg, Naes anden elev -assistent til vinderen af Årets Kok - fremhæver, at god smag er i højsædet på Naes og siger, at hans evner, i et køkken er godt hjulpet på vej af dygtige kollegaer, både på gulvet og i køkkenet.

DM for kokke og tjenere fandt sted i februar, men først i fredags kåredes vinderne i kategorien ’Årets Kokkeelev’, som altså blev Mathias Dyhr Rothmann fra Restaurant Naes og Magnus Rosendahl fra Kokkeriet. Årsagen til, at de to herrer først kom øverst på skamlen i fredags, var en fejltælling af pointerne, som Horesta har været ude at beklage.

Restaurant Naes åbnede i 2017 med store ambitioner, der hurtigt blev belønnet med flotte anmeldelser og en plads i såvel White Guide – i år i Mesterkategorien som en af Danmarks 60 bedste restauranter - og Den Danske Spiseguide, der også lister de bedste restauranter i Danmark. Den Danske Spiseguide tildelte desuden Restaurant Naes titlen ’Bedst på Sjælland’ i 2018, som Sjællands bedste restaurant udenfor København. Restaurant Naes ligger i første række til vandet på Røsnæs Strandhotel. Restauranten har plads til 100 spisende a la carte gæster, 180 til selskaber eller firmaarrangementer og der er en lukket gårdhave, terrasse og egen badebro. Hotellet tilbyder 64 nyistandsatte værelser. Restauranten ejes af Henrik Jyrk - der bl.a. er dobbelt vinder af Sol over Gudhjem - og Madkastellet, der er kendt for prisvindende madløsninger med kant.

Der var havtaske, jomfruhummer og farseret, økologisk kylling på Mathias vindermenu, og mon ikke nogen af retterne finder vej til kortet på Naes.

pink-arrow-curved.svg

Ulrika_PR-01.jpg